پاورپوینت رفتارگرایی چیست

پاورپوینت رفتارگرایی چیست

پاورپوینت رفتارگرایی چیست

پاورپوینت رفتارگرایی چیست شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 36
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی روان شناسی

توضیحات کامل

پاورپوینت رفتارگرایی چیست

 

پاورپوینت رفتارگرایی چیست شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

برای توصیف و تعریف رفتارگرایی بهتر است به جمله‌ی معروف پایه‌گذار آن یعنی جان بی واتسون مراجعه کنیم:

جان بی واتسون

یک دو جین بچه‌ی سالم با مشخصاتی که من می‌گویم را به من بدهید، تضمین می‌کنم هر کدام از آن‌ها را که انتخاب کنید، صرف نظر از استعداد، علاقه، گرایش، توانایی و نژادش، هر جور متخصصی که بخواهید، پزشک، حقوقدان، هنرمند، بازرگان و حتی گدا و دزد، بار آورم.

تاریخچه و تعریف رفتارگرایی

اصطلاح رفتارگرایی به مکتبی از روانشناسی اشاره دارد که توسط جان بی واتسون بر اساس این باور که رفتارها را می‌­توان انداره‌­گیری، آموزش، و تغییر داد پایه‌گذاری شده است. رفتارگرایی با انشتار مقاله کلاسیک واتسون تحت عنوان «روانشناسی از دیدگاه رفتارگرایی» (واتسون، ۱۹۱۳) پایه‌گذاری شد.

واتسون معتقد بود که هشیاری را تنها با درون‌نگری می‌توان مورد مطالعه قرار داد، ولی درون‌نگری ابزاری ناکارآمد است؛ چون نمی‌توان هشیاری را به دقت و به شیوه‌ی صحیح مورد مطالعه قرار داد، و بهتر است که اصلاً آن را مطالعه نکنیم.

روانشناسی برای علمی شدن باید موضوعی را مورد تحقیق قرار دهد که بتوان آن را به خوبی اندازه‌گیری کرد. بهترین موضوعی که می‌توان آن را به خوبی اندازه‌گیری کرد رفتار است.

رفتارگرایان معتقد بودند که نباید بیش از حد از درون‌نگری استفاده کرد، نباید بیش از این درباره‌ی رفتار غریزی صحبت کرد، و نباید بیش از این برای مطالعه‌ی ذهن هشیار و ناهشیار تلاش کرد. آنچه می‌توان آن را دید، رفتار است، بنابراین بهتر است رفتار مورد مطالعه قرار بگیرد.

واتسون و سایر رفتارگرایان معتقد بودند که تقریباً تمام رفتارها از طریق شرطی‌سازی (نوعی یادگیری) به وجود می‌آید و محیط با تقویت بعضی عادات خاص، رفتار را تحکیم می‌کند. برای مثال دادن بیسکوییت به کودکان برای قطع نق نق آنها، عادت نق نق کردن را تقویت می‌کند. رفتارگرایان پاسخ شرطی را کوچکترین واحد رفتار می‌دانستند که با ترکیب چند واحد از آنها رفتارهای پیچیده‌تر ساخته می شوند.

واتسون دو تأثیر مهم بر روانشناسی برجای گذاشت. اول آنکه موضوع روانشناسی را به مطالعه رفتار تغییر داد و دوم اینکه هدف روانشناسی را تلاش برای پیش‌بینی و کنترل کردن رفتار تعیین کرد.

از ۱۹۲۰ تا اواسط ۱۹۵۰ رفتارگرایی رشد فزاینده‌ای داشت و به نیروی غالب روانشناسی تبدیل شد.

 

و …

فهرست مطالب

مقدمه
تاریخچه و تعریف رفتارگرایی
پایه­‌های اصلی رفتارگرایی
متفکرین اصلی نافذ در رفتارگرایی
رویدادهای مهم در رفتارگرایی
انتقادهایی به رفتارگرایی
نقاط قوت رفتارگرایی
رفتارگرایی در مقابل دیگر رویکردهای فکری
پایان

عنوان : رفتارگرایی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.72 مگابایت

تعداد صفحات : 36 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت رفتارگرایی چیست


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *