پاورپوینت ترشحات و عفونتهای دستگاه تناسلی زنان

پاورپوینت ترشحات و عفونتهای دستگاه تناسلی زنان

پاورپوینت ترشحات و عفونتهای دستگاه تناسلی زنان

پاورپوینت ترشحات و عفونتهای دستگاه تناسلی زنان در 79 اسلاید برای شما در نظر گرفته شده است

مشخصات فایل

تعداد صفحات 79
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پزشکی

توضیحات کامل

پاورپوینت ترشحات و عفونتهای دستگاه تناسلی زنان

 

دستگاه تناسلی خارجی شامل فرج (ولو)، مهبل (واژن) و پرده بکارت (هایمن) است . فرج قسمت کاملا خارجی دستگاه تناسلی زنان است که از بیرون بدن قابل رؤیت است و به صورت یک ناحیه لوزی شکل در بین دو پا و در پایین شرمگاهی (محل رویش موهای زهار) قرار گرفته است. فرج از بیرون توسط لب های بزرگ و کوچک فرج پوشیده شده است. این لب ها هر یک به صورت دو چین نیمه مدور هلالی شکل در دو طرف فرج بوده و در حالت عادی روی هم خوابیده و دهانه فرج را می بندند. لب‌های  بزرگ فرج از دو لایة‌ پوستی تشکیل شده اند. در زیر لب های بزرگ، لب های کوچک قرار دارند که از دو لایه مخاطی تشکیل شده اند.
لب های کوچک در هدایت صحیح ادرار نقش دارند. این دو لبه از بالا و پایین به هم متصل هستند. در محل اتصال این دو لایه در بالا عضو کوچک حساسی به نام کلیتوریس وجود دارد که در اثر تحریک و دستکاری، سفت و کمی بزرگ می‌شود و در احساس لذت جنسی نقش دارد. در میان لب ‌های فرج فضایی بوجود می‌آید که خروجی پیشابراه (مسیری که ادرار را از مثانه به خارج بدن می‌رساند- محل ادرار کردن) در قسمت بالایی آن است و در پایین آن خروجی واژن (مهبل) قرار دارد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  در دخترانی که هنوز رابطة جنسی نداشته‌اند اکثر قسمت‌های خروجی واژن با لایه ای نازک به نام پردة بکارت پوشیده شده است.
پرده بکارت به صورت یک ورقه نازک (به ضخامت ۱ یا ۲ میلی متر) درست در پشت لب های کوچک فرج قرار دارد و دهانه مهبل را می چوشاند. در پرده بکارت منافذی برای خروج خون قاعدگی وجود دارد. منفذ پرده بکارت در افراد مختلف، اندازه و شکل متفاوتی دارد و از خصوصیات و ویژگی های آن برای تشخیص باکره بودن یا نبودن شخص استفاده می گردد. در اکثر موارد با اولین ورود آلت مردانه به داخل واژن این پرده پاره می‌شود و برای همیشه از خروجی واژن کنار می‌رود.– در پوست بالای لبه‌ها در پایین شکم ناحیة برجستگی عانه وجود دارد که در حین بلوغ با تجمع چربی زیرپوستی، حالت برجسته پیدا می‌کند و در روی آن و نیز در روی لب‌های فرج، موهای تناسلی شروع به رویش می‌کنند

 

فهرست :
آشنایی با ترشحات دستگاه تناسلی و  واژن  زنان
چه زمانی افزایش ترشح واژن  طبیعی نیست؟
چه چیز باعث این تغییرات می شود؟
چگونه Vaginal Douching سبب عفونت می شود.؟
چه عوامل دیگری سبب افزایش ترشح واژن می شوند؟
علائم عفونت قارچی چیست؟
چگونه درمان می شوید؟
چگونه از ابتلا مکرر به این بیماری پیشگیری کنیم؟
آیا همسر  شما باید درمان بشود؟
عفونت های میکروبی واژن علایم و تشخیص
آیا این نوع عفونت ازطریق نزدیکی منتقل می شود؟
عفونت شایع دیگر واژنTrichumoniasis است
نکاتی برای پیشگیری از عفونت واژن
بیماریها و مشکلات پوستی دستگاه تناسلی مردان و زنان
و ….


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *