پاورپوینت طرح مرمت و احیاء خانه صلح جو ( تبریز )

پاورپوینت طرح مرمت و احیاء خانه صلح جو ( تبریز )

پاورپوینت طرح مرمت و احیاء خانه صلح جو ( تبریز )

پاورپوینت طرح مرمت و احیاء خانه صلح جو( تبریز ) دارای 105 اسلاید می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 105
حجم 13 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی معماری

توضیحات کامل

پاورپوینت طرح مرمت و احیاء خانه صلح جو ( تبریز )

 

پاورپوینت طرح مرمت و احیاء خانه صلح جو( تبریز ) دارای 105 اسلاید می باشد .و برای کاربران عزیز بویژه برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه بخشی از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده شده که در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

 

تاریخچه شهر تبریز

 

نقشه شهر تبریز در سال 940 ه.ق برابربا 900 ه.ش؛ این طرح توسط یک سیاح ترک به صورت مینیاتور نقاشی شده و امروز در موزه توپ قاپو سرای استانبول نگهداری می شود

 

موقعیت جغرافیائی تبریز

 

شهر تبریز مركز استان آذربایجان شرقی در قسمت شمال غربی كشور ایران واقع است و یكی از قدیمیترین و مهمترین شهرهای ایران می باشد .” این شهر در موقعیت (38 درجه  و 8 دقیقه عرض شمالی و 46درجه و 15 دقیقه طول شرقی) بر گوشه شمالی شرقی دشتی به وسعت  300  كیلومتر مربع , به ارتفاع تقریبی  1350 متر از سطح دریا قرار گرفته است . این دشت محصور در میان كوهها و تپه ها با شیب ملایمی تا دریاچه ارومیه در مغرب ادامه می یابد . بلندترین كوه نزدیك به تبریز سهند است كه در 50 كیلومتری جنوب آن قرار گرفته است.بین سهند و تبریز تپه هائی به ارتفاع  600- 500 متر پراكنده شده كه یانیق (داغكوه سوخته ), خوانده می شوند.“ ( 1- رئیس نیا :1370 , ص 973 )
تبریز از شمال به شهرستان مرند و اهر, از جنوب به شهرستان مراغه و هشترود, از مشرق به شهرستان سراب و میانه و از مغرب به  دریاچه ارومیه محدود است . مشرق این شهر با بعضی از سلسله های كوه سرخاب بسته و قسمتی به نام جبال رفیعه و عقبه مشهور است . مغرب تبریز گشاده است و منظر آن دریای (( خجست )) كه اكنون (( شها )) نویسند و به نام روستای كوچك كه بدان عقبه است , شاهی گویند .  ( 2- نادر میرزا : 1373, ص 43 )


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *