پاورپوینت عشق نوروتیک چیست

پاورپوینت عشق نوروتیک چیست

پاورپوینت عشق نوروتیک چیست

پاورپوینت عشق نوروتیک چیست شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 42
حجم 2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی روان شناسی

توضیحات کامل

پاورپوینت عشق نوروتیک چیست

 

پاورپوینت عشق نوروتیک چیست شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

عشق نوروتیک ( Love neurotic ) بدین معناست که یکی از عشاق یا هردو هنوز در وابستگی به پدر و مادر باقی مانده اند و همان احساس ها, انتظارات و ترس هایی را که زمانی در برابر پدر و مادر داشته اند وحال به بزرگسالی منتقل ساخته اند. البته این فرآیند به صورت ناهشیار است و فرد از آن آگاهی ندارد.

این افراد هرچند که از لحاظ عقلانی و اجتماعی همپایه ی زمان خویشند, اما این نابالغی عاطفی و اجتماعی باعث آشفتگی و ناکارآمدی اجتماعی شده و تعارضات روانی به روابط خصوصی آنها تسری پیدا می کند, اینها از نظر تکامل عاطفی هنوز در قید وابستگی کودکانه به مادر خود مانده اند. چرا که نیازهایشان به خصوص نیازهای عاطفی در زمان کودکی به طور کامل و مناسب ارضا نشده است.

اینان به حمایت, عشق, گرمی, دلسوزی و تحسین نیازمندند و عشق بی قید وشرط را می خواهند و در این صورت بسیار پرمهر و دلپذیرند و رابطه ی آنها با معشوق سطحی و عاری از مسئولیت است و هدف آنان این است که معشوق باشند یا عاشق, و اگر پس از مدتی همسر بخواهد خودش باشد و مطابق انتظار وی رفتار نکند تعارضات و آزردگی های بسیار چون زخم کهنه ای سر باز می کند و هر رویه ای که با مادر وی متفاوت باشد دلیل بر عدم علاقه است, و علاقه به خرسند کردن دیگران را با عشق اصیل اشتباه می گیرند.

عشق نوروتیک و محیط خانوادگی

یکی دیگر از اختلالات نوروتیک در عشقی است که زائیده ی نوعی از محیط خانوادگی است . خانواده ای که رفتار اعضای ان مرموز و پیچیده است, یکدیگر را دوست ندارند ولی خوددارتر از آنند که آن را به شکل نزاع مداوم نشان دهند.

دوری آنان از یکدیگر سایه های شک و تردید و اضطراب را در خانواده را بر روی فرزندان می گستراند, آنها هرگز مطمئن نیستند که پدر و مادرشان چه احساسی دارند و به چه می اندیشند. همیشه در محیط آنها چیزی ناشناخته و مرموز وجود دارد. در این صورت کودک به دنیای درون خود فرو می رود و این منجر به خیال پردازی و روی آوردن به افکار خیال پردازانه می شود  و اکثرا تمایلات مازوخیستی در آنان ایجاد می شود.

در بزرگسالی وقتی ازدواج کردند, اینان همیشه می خواهند که شوهرانشان غوغایی به پا کنند تا رفتاری عاقلانه و طبیعی داشته باشند. زیرا این امر بار سنگین تنش و ترس را از روی دوش آنها بر می دارد و آنان را از این بلاتکلیفی و بی احساسی رها می کند.

 

 و …

فهرست مطالب

مقدمه
عشق نوروتیک و محیط خانوادگی
وجه تمایز عشق حقیقی از عشق کاذب
انواع متداول عشق نوروتیک
 عشق واقعی
پایان

 

عنوان : عشق نوروتیک چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.13 مگابایت

تعداد صفحات : 42 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت عشق نوروتیک چیست


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *